יום שבת, 1 באפריל 2017

פירמידת המזון הקטוגנית, כללים בסיסיים לביצוע התזונה ותמונות להמחשה


פירמידה זו נוצרה בכדי לספק הנחיה ויזואלית ברורה ופשוטה לאופן ביצוע התזונה הקטוגנית.
אמנם ישנן דרכים רבות לביצוע התזונה, אבל לאחר מחקר רב בנושא, נסיון עשיר שלי ושל רבים אחרים, ואעז לומר אפילו הגיון פשוט - זוהי לדעתי הדרך האופטימלית לבצעה.
כל עוד תעקבו אחר הכללים הבסיסיים שהונחו בפירמידה זו, התזונה תספק את כל הנחוץ לבריאותכם בזמינות הביולוגית הגבוהה ביותר, היא תמקסם את יכולתכם לשרוף שומנים ותתן לכם את הבסיס הטוב ביותר להתמודדות עם מרבית התסמינים של התסמונת המטבולי (או בשמה האחר - תנגודת אינסולין) - השמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, סרטן, אלצהיימר, אפילפסיה, דיכאון, חוסר ריכוז, מחלות אוטואמוניות ועוד.

לא ציינתי את הברור מאליו בפירמידה, אבל כמובן שהכלל הבסיסי ביותר בתזונה הקטוגנית הוא המנעות מפחמימות וסוכרים. אי לכך יש להמנע לחלוטין ממאפים, פסטות, שתיה מתוקה, מממתקים, עוגות ועוגיות, אורז, תירס, תפוחי אדמה, בטטות, דגנים, פירות סוכריים וכיוצא בזה.