יום שישי, 22 באוגוסט 2014

דיאטה קטוגנית וסוכרת סוג 1? עדות מהשטח

האם זה אפשרי?


ככל שהפופולריות של הדיאטה הקטוגנית עולה, אני שואל את עצמי האם ישנם אנשים שלא יפיקו יתרון בריאותי מהגבלת הפחמימות? האם כניסה למצב מטבולי על בסיס שומן יכול להזיק?
כמעט כל טענה שנשמעת מהמומחים השונים או מאלו שמתנגדים לדיאטה, לרוב מגיעה מחוסר ידע, הכחשה, אמונות קודמות, אג'נדות כאלו ואחרות, ועוד.
בלי להכנס לכל הטענות והפרכתן, כי זה יגרר ארוכות, בא רק נגיד שאת רובן, אם לא כולן, ניתן להסביר ולהגיע למקור הבעיה אם רק חוקרים מספיק לעומק. אני חייב לציין, שהרבה פעמים אותה "בעיה", היא בכלל אינה בעיה, אלא איזשהו נתון או מספר מסוים, שפשוט מתפרש בצורה לא נכונה כלל.

עם כל זאת, למרות שקשה לי מאוד למצוא כאלו שלא יפיקו יתרון בריאותי ממצב מטבולי זה, אני נמנע מהלגיד שכולם "חייבים" לעלות על הדיאטה.
אני כמובן בעד שינוי דיאטטי כאמצעי לשיפור הבריאות, וזה תמיד יהיה ע"י הפחתת כמות הפחמימות והסוכרים, וכמובן עדיף שזה יבוצע בהתאם לתבנית האבולוציונית שלנו (פליאו לפחות).

במשך השנים, אחת השאלות הגדולות ביותר ששאלתי את עצמי, זה האם אדם עם סוכרת סוג 1, יכול להכנס למצב מטבולי קטוגני?

יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

גלידה קטוגנית!


התגעגעתם לגלידה?
מה אם אני אגיד לכם שאתם יכולים להפסיק להתגעגע? הרגע חיסלתי גלידה קרמית, שוקולדית, מדהימה ומפנקת ללא ייסורי מצפון שמתאימה לדיאטה נמוכה מאוד בפחמימות, ואפילו קטוגנית!

!FAT-CREAM