יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

גלידה קטוגנית!


התגעגעתם לגלידה?
מה אם אני אגיד לכם שאתם יכולים להפסיק להתגעגע? הרגע חיסלתי גלידה קרמית, שוקולדית, מדהימה ומפנקת ללא ייסורי מצפון שמתאימה לדיאטה נמוכה מאוד בפחמימות, ואפילו קטוגנית!

!FAT-CREAM

אני חייב לציין שמאז השינוי התזונתי, הצורך בקינוחים ירד משמעותית אצלי, אני פשוט לא חושב על זה יותר. ככל הנראה שההתמכרות למתוק נעלמה לה עם הזמן, ככה זה אצלי לפחות.
שבוע שעבר, יצאתי לחופשה קצרה באטלנטיק סיטי. פעמיים בערב אכלנו אני ומלי בסטקייה מעולה (American Cut), והחלטתי שלקינוח אני מתפנק בגלידה, משהו שלא עשיתי כבר תקופה ארוכה. כחלק מהחופשה,הרשתי לעצמי "לחטוא" קצת... :)
כבר בזמן החופשה, זה הצית בי את הרצון לנסות להכין גלידה קטוגנית.
תמיד ידעתי שיש את האפשרות לעשות מגוון גלידות שונות ללא סוכר, אבל זה מצריך לרוב מכונה להכנת גלידה, משהו שלעולם לא בער לי.
אחרי התלבטות מהירה עם החברים בקבוצה בפייסבוק, והרצון לנסות גלידה קטוגנית, קניתי את המכונה שהגיעה אלי תוך יומיים.
הלילה הכנתי גלידה פצצת שומן קטוגנית בפעם הראשונה. בא רק נגיד שאם הייתי יודע על האפשרות הזו לפני, לא נראה לי הייתי מתלבט הרבה.
גן עדן.

בלי לחפור יותר מדי, זו הפעם הראשונה, ואני מאמין שהמתכון רק ישתפר עם הזמן, אבל כפעם ראשונה, יצא מדהים!
אין פה הרבה "מדידות" או איזשהו יחס אופטימלי של מרכיבים שונים, פשוט אחרי חיפוש קל באינטרנט הבנתי את הכללים הבסיסיים ויצרתי משהו פשוט משלי.

מצרכים

פחית אחת של חלב קוקוס (כ 400 מ"ל)
בערך 100 ל-150 גרם גהי (אני לא ממש מודד)
2-3 קוביות שוקולד מריר 90% של לינדט
2 ביצים בינוניות
כפית או שתיים של MCT oil
כפית תמצית וניל
מעט מלח הימלייה



1. תחילה המסתי את השוקולד המריר עם החמאה המזוקקת על להבה מאוד נמוכה. הוספתי את המעט שמן קוקוס שהיה לי לתערובת.
ברגע שהכל נמס יחד, הורדתי מהאש וערבבתי טוב.



2. פה אפשר לראות את התערובת השוקולדית-שומנית, ואת חלב הקוקוס הקרמי שפתחתי לשלב הבא.



3. למעבד מזון (מיקסר) שפכתי את כל הפחית, שתי ביצים (כן, עם החלבון), תמצית וניל, מעט אבקת קקאו לא ממותקת, מעט מלח הימלייה, ואת השמן MCT.



4. ערבבתי הכל טוב מאוד במיקסר, ולקראת הסוף, הוספתי גם את התערובת של החמאה המזוקקת עם השוקולד (לא חמה, מעט מעל טמפ' החדר).
פה אתם יכולים לראות את התערובת מוכנה למכונת הגלידה:



5. הצבתי את המכונה באחת הפינות בבית, ובפחות מעשרים דקות קיבלתי גלידת שוקולד מדהימה.


6. הוספתי קצת שבבי שוקולד מריר מעל (ממש לא חובה).

 ובתאבון!











אם גם אתם על דיאטה נמוכה מאוד בפחמימות, ומה שחסר לכם בחיים זה קינוח מפנק, או אפילו אם סתם אתם מתגעגעים לגלידה. אני מאוד ממליץ להשקיע את הכסף במכונה המדהימה הזו, זה שווה כל שקל!
אתם כמובן יכולים לנסות מגוון רב של מתכונים, יש כאלו שירצו את הגלידה מתוקה יותר, ויוסיפו לה ממתיקים שונים, או אולי כפית או שתיים של דבש לכל המנה, הכל תלוי מה מטרתכם והרגישות שלכם לממתיקים שונים.
אני פשוט מרגיש שאני ממש לא צריך להמתיק, והשומן המדהים עושה את כל העבודה. אבל אני לא אוכל סוכר כבר תקופה ארוכה, וממתיקים לעולם לא ניסיתי, המעט מאוד סוכר מהשוקולד והמתיקות של הקוקוס בהחלט הספיקה לי. אתם תצטרכו לנסות בעצמכם ולראות מה מתאים לכם.
למי שרגיש למוצרי חלב, האפשרות להכין את הגלידה על חלב קוקוס, כמו שהכנתי היום, יצאה הצלחה מדהימה, לא רואה את הצורך בשמנת כלל (אלא אם כן אין לכם רגישות כלל).
אני אמשיך לנסות גלידות בטעמים שונים, פעם הבאה ננסה בטעם לימון אולי... לא יכול לחכות!

21 תגובות:

  1. אני טוחנת בננות טריות שהקפאתי עם יוגורט עיזים וטיפת וניל יוצא מדהים

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע מעולה.
      על דיאטה נוסך פליאו או פריימל, יש אפשרות לעשות את הגלידה עם פירות והסוכר שמגיע מהם. אני פשוט לא אוכל פירות, אבל גם בלי, יצא מדהים :)

      מחק
  2. אביב, אתה עוד קטוגני מסכן שאין לו מה לאכול :-) רק פיצות, שקשוקות וגלידות.

    רק שאלה אחת. אחרי שהגלידה מוכנה אפשר להקפיא אותה? היא תשמור על המרקם שלה? או שהיא תהפוך לגלידת קרח?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מוטי.
      לצערי, עשיתי טעות שהשארתי את הגלידה כמה דקות בקערה הקפואה של המכשיר, זה הקפיא חלק מהגלידה. בכל מקרה, אחרי הרבה מאמצים, הוצאתי הכל ושמתי במקפיא. זה נשאר קפוא מדי לדעתי.
      שמתי במקרר וזה חזר למרקם של הגלידה. כמו שילוב של גלידה וקרם, מאוד טעים.

      מחק
  3. היי אביב, תגיד למה MCT ולא שמן קוקוס?

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט כי זה מה שהיה לי בבית באותו הרגע. צריך לנסות גם עם שמן קוקוס... :)

      מחק
    2. מאיפה משיגים שמן MCT פה בארץ ??

      מחק
    3. לא יודע דן, אני גר בניו יורק, ומזמין את שלי מאמזון (למרות שמאז, לא צרכתי מהשמן כלל...).

      מחק
  4. אפשר לדעת מה היחס קטוגני של הגלידה הזו?אני רוצה להכין לילדה אבל היא ביחס קטוגני 1:3 ..ואם יש עוד מתכונים קטוגנים טובים אני ישמח לקבל

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום :)
      אני לא בטוח מה היחס - אני פועל בצורה של כמות פחמימות כוללת לארוחה, כמו כן כמות מוגדרת (יחסים - כבר ממש בא בטבעיות) של חלבונים, השאר מגיע משומנים לשובע.
      זו לדעתי הדרך הנכונה לבצע את התזונה הקטוגנית, למרות שבעקרון היחסים בין אבות המזון גם יכולים להנחות (אבל בהחלט גם להטעות).
      אם זו ילדה עם אפילפסיה (מניח מהתגובה), או צורך בריאותי אמיתי להשאר על מצב מטבולי קטוגני, אשמח לעזור - תוכל לפנות אלי דרך החשבון פייסבוק שלי:

      https://www.facebook.com/aviv.maizlin

      כמו כן עזרה של קהילה חמה בקבוצה שאני מנהל:

      https://www.facebook.com/groups/1493025154254115/

      מחק
  5. תשובות
    1. לא בטוח אבל אכן לא מבושלות (לא ממליץ אם יש חשש!)...

      מחק
  6. לא הבנתי איפה הביצה מספיקה להתבשל... אלא אם כן זורקים לבלנדר ביצה מבושלת כבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן הביצים לא מבושלות.
      * לא לוקח אחריות :)

      מחק
  7. על פי המתכון נראה שהביצים לא מפוסטרות וזה מאוד לא מומלף עקב סכנת זיהומים בדרכי העיכול.
    מה עושים?
    או מוותרים או מחפשים בסופר ביצים מפוסטרות זה מופיע בקרטוניות הדומות לאלה של החלב

    השבמחק
  8. זה ייצא טוב עם חמאה במקום גהי?

    השבמחק
  9. היי... אהבתי את הרעיון.
    איך מסתדר לאכול 2 ביצים לא מבושלות בכלל?

    השבמחק
  10. הי
    פוסט מרתק!
    התחלתי תזונה קטוגנית לפני כחודש, כנרטה מסקרנות, כי אינני סוכרתי ואני לא שמן. אןלי הייתי שמח להוריד 5 קג ואולי הפחמימות עושות לי רע במערכת העיכול.
    רציתי לשאול: מדוע עלי להתמיד בתזונה קטוגנית ולא לעבור לפליאו או לתזונה דלת פחמימות. רוצה לשאול, מה היתרון של לאכול כל כל מעט פחמימות לעומת לאכול תזונה דלת פחמימות או מה היתרון המשמעותי ב קטןגני לעומת התזונות האחרות?

    השבמחק
  11. מתאים לשקע חשמל ישראלי?

    השבמחק