יום שבת, 13 ביולי 2013

מקורות למידע עליו אני בונה את הבלוג


לאחרונה, אנשים רוצים להבין מאיפה אני שואב את כל המידע לפוסטים שאני מפרסם. חלקם שולחים לי הודעות לפרטי, חלקם בתגובות בפוסטים וחלקם אף דרך הודעות פרטיות בפייסבוק. השאלות נובעות מהרצון ללמוד עוד, או מצד שני, כאלו שמטילים ספק במידע - וגם זה בסדר.
כיצד אני מסוגל בכל תגובה להעלות מידע והוכחות לשלוש שנים של קריאה והעמקה בחומר? - סורי אבל יש לי דברים אחרים לעשות בזמני החופשי - כמו לרכב על האופניים במשך שעות ולקרוא עוד (;
אם ברצוני להמשיך לכתוב פוסטים, בלי לבזבז שעות מזמני על קישורים למקורות מידע בעתיד, אצטרך לעשות זאת בפוסט אחד בו אני אפרסם את כל המידע הנגיש.



לגבי מחקרים מדעיים, יש אין סוף. על חלקם אני עובר אבל על רובם אני פוסח. אני אצטרך חיים שלמים בכדי לעבור על כל המחקרים המדעיים, למי יש זמן. רובם גם ככה מחקרים תצפיתיים או על בסיס חיות מעבדה.
לדיאטה ובריאות גוף האדם יש אין סוף דעות - וזה בעיקר בגלל המון מחקרי "זבל" ודעות אישיות. אך ביוכימייה משפיעה על כולנו בצורה זהה, ללא יוצא מן הכלל. זו הסיבה העיקרית שבבלוג אני מתעמק יותר בביוכימייה.

למרות הרצון לחשוב כמו "מדען", תמיד תהיה השפעה של דעה אישית שלי בבלוג כמובן - עדיין, חשוב לי שהבלוג יהיה ייחודי למי שאני ומה שעובר על חיי כשזה מגיע לתזונה, בריאות, כושר ואיכות חיים.

בכל אופן, כמעט בכל אחד מהקישורים הבאים ישנם הפניות למחקרים מדעיים שנעשו במאה השנים האחרונות, במיוחד בספרים.
אז לכל מי שבאמת רוצה לשבור את הראש, בהצלחה, וקריאה מהנה.
אני אפרסם עוד מקורות ששכחתי או כאלו חדשים כל הזמן - יש אין סוף! אם אתם מכירים כאלו ששכחתי, אשמח לשמוע בתגובות למטה!

ספרים:

Primal Body, Primal mind - מהאהובים עלי
The Art and Living of Low Carbohydrate Performance - לאלו שמתעניינים בפעילות גופנית
The Fat of the Land - קריאה חינם

מידע נגיש באינטרנט (חלקם עם קישורים למחקרים):

Ketogenic diets, a key to excellent health - המון (53!) קישורים למחקרים מדעיים
Your brain on ketones
Ketogenic diets and physical performance - מחקר קליני על פעילות גופנית בקיטוסיס
low carb / ketogenic diets better for weight loss and health - קישורים ל 18 מחקרים שמוכיחים את יעילותה של דיאטה נמוכה פחמימות

בלוגים:

The ketogenic diet for health - המון קישורים, מאוד מדעי
Living la vida low carb - bloginterviews and ask the experts - אין סוף מידע
The eating academy - אחד האהובים
Me and my diabetes - ראיונות מעולים
Paleo Israel - עברית
Paleo style - עברית
Mr kadmoni - עברית

פייסבוק:


תהנו ובהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה